Det är klart man blir irriterad?

2011-01-12 @ 19:56:34
Gick till vårdcentralen idag och sa att jag inte kunde hämta ut twinrixet, och då gick hon bort i 10 minuter kanske och sa att jag skulle vänta. Sen när hon kom tillbaks så sa hon bah jaa asså det blev nåt missförstånd, vi glömde skicka det.!? JAHA TACK DÅ?

Då sa hon att hon flyttade fram min tid till på måndag istället för idag. För att dom inte skulle HINNA skicka receptet idag. inte HINNA!?

Så jag ringde till mamma och berättade det, och det tollererade hon inte, så hon ringde, och dom ringde upp vid halv 4 och vad sa dom då då? JO att dom hade skickat det tidigare idag. Då hade jag ju bara kunnat gå och hämtat ut det och tagit sprutan klockan tre idag... Det är ju som att dom gör skillnad på barn och vuxna!

Så tack vare dom så har jag och mamma stått i telefonköer, kämpat med att hitta rättt nummer till alla olika apotek, kört först till byske och sen in till stan, pratat med sjukvårdsrådgivningen, och pratat med en läkare.

Det hela slutade med att vi inte köpte nåt, barndosen var upp till 15 år och vuxen från 16, och när jag tar min 3:e spruta så är jag ju 16? Men dom hade skrivit ut barndosen till mig, och dom på apoteket och den där läkaren jag pratade med sa att det inte var säkert att jag skulle få fullt skydd av det då.
Och när man väl tar den vill man ju få fullt så man slipper ta den igen ju!

Oj, det blev lite långt :] grattis till den som orkade läsa hela den kan ju höra av sig ;)

Kommentarer
Postat av: MADDES

Jag har också varit med om det där. Det är sjukt att läkare och sjuksköterskor inte verkar ta oss yngre på allvar!

2011-01-12 @ 20:18:47
URL: http://maddisenj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0